Duurzame en goed functionerende toestellen maken van Vechtdal College nog meer een vooruitstrevende school

In zijn rol als Senior Adviseur Onderwijs, ICT en Organisatie draagt Lars Knol een grote onderwijskundige ICT-verantwoordelijkheid in het Vechtdal College. Deze school voor VMBO, HAVO, atheneum en gymnasium heeft vestigingen in Hardenberg, Ommen en Dedemsvaart en ligt vlakbij de Overijsselse Vecht. Dit progressieve college ziet hun locaties niet als stenen gebouwen, maar als clubhuizen waarbij elk van hun leerlingen een superspits is binnen een topteam. De weg naar de top verloopt tegenwoordig digitaal, en Vechtdal College maakt met plezier gebruik van de service, ondersteuning én ontzorging die ze al enkele jaren van Signpost krijgen.

“Het onderwijs moet altijd doorgaan”

Lars Knol is vanaf het begin betrokken bij de samenwerking met Signpost: “Vroeger hadden we op Vechtdal verschillende ICT-systemen met Microsoft als basisinfrastructuur. We waren al een tijdje op zoek naar één systeem dat hierop aansloot. Met onze kritische wensen in gedachten hebben we de markt verkend, op zoek naar een partner die het beste paste bij dit uitgebreide verlanglijstje. Het Choose Your Own Device-project van Signpost kwam als beste oplossing uit de bus,” aldus Lars Knol.

“Ondertussen werken we al enkele jaren samen met Signpost. Ze zorgen ervoor dat er altijd duurzame en betrouwbare toestellen zijn. We willen ook geen verrassingen of zogenaamde addertjes onder het gras (lacht). De service moet goed zijn en we willen ook geen gedoe met accu's. Als er iets niet in orde is, willen we direct en op korte termijn geholpen worden. Ons onderwijs moet immers altijd blijven doorgaan,” voegt Knol vastberaden toe.

Reparaties gebeuren al de volgende schooldag

Signpost luisterde in eerste instantie vooral naar de behoeften van Vechtdal en besprak vervolgens de opties die het beste aansloten op hun vragen. Ze gingen gezamenlijk na welke toestellen het beste pasten binnen de kaders van de school. Knol vervolgt: “Er is een vast aanspreekpunt voor vragen of herstellingen en de communicatie verloopt heel soepel. Dit kan via e-mail of telefoon, er is gewoon altijd iemand snel te bereiken. Met de Next Business Day On-Site van Signpost betekent dat als er vandaag een defect is, er morgen een servicemedewerker klaar staat voor de herstelling van het toestel.”

Dankzij Signpost is de ICT-dienst van Vechtdal volledig ontzorgd, wat een aanzienlijke last van hun schouders neemt. “De samenwerking met Signpost is echt prettig omdat we ons niet langer hoeven bezig te houden met kleine problemen en herstellingen. Alles wordt snel verholpen en onze leerlingen beschikken altijd over goed functionerende toestellen! En daarmee gaan ze heel graag aan de slag in ons College!”