Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u snel antwoord op uw vragen over bestellen, betalen, repareren en meer. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Waar gaat jouw vraag over?

Bestellen

Tot wanneer kan ik een laptop bestellen voor het nieuwe schooljaar?

Bestel de laptop uiterlijk 31 juli 2025. Dan zorgen wij ervoor dat deze voor de start van het nieuwe schooljaar wordt geleverd. Zo kan uw kind direct een goede start maken en optimaal profiteren van alle digitale leermiddelen.

Uiteraard kun je gedurende het hele kalenderjaar bestellingen blijven plaatsen. 

Ik kan mijn schoolcode niet vinden om in te loggen op de webshop. Wat nu?

Deze code kun je opvragen via school of stuur een e-mail naar info@signpost.eu

Hoe start ik mijn Windows laptop de eerste keer op?

In drie stappen helemaal klaar voor het nieuwe schooljaar. Volg de stappen uit dit document.

Betalen

Waarvoor dient de borg bij het huren van een laptop?

De borg dient als zekerheid voor ons dat de laptop in goede staat wordt geretourneerd aan het einde van de huurperiode. Ontvangen wij de laptop op tijd en in goede staat retour, dan betalen wij de borg volledig terug.

Als de laptop niet binnen 10 dagen na afloop van het contract wordt teruggebracht, gebruiken we de borg als koopbedrag en wordt de ouder/verzorger automatisch eigenaar van de laptop.

Wanneer ontvang ik de factuur van mijn laptop?

Wij sturen de factuur naar het e-mailadres waarmee u de bestelling heeft geplaatst, zodra de laptop is bezorgd. 

Wat is het rekeningnummer waar ik mijn openstaand saldo naar kan overschrijven?

U kunt dit overmaken op onze bankrekening NL28KRED0633025062 met als referentie het huurovereenkomstnummer.

Hoe betaal ik de borg van mijn huurovereenkomst?

U betaalt de borg direct online tijdens het plaatsen van uw bestelling, nadat u de huurovereenkomst heeft ondertekend.

Let op: is de betaling niet gelukt? Dan is uw bestelling niet voltooid en wordt deze niet verwerkt. In dat geval moet u een nieuwe bestelling plaatsen om de huur af te ronden.

Wanneer wordt het automatisch incasso aangeboden?

Bij het tekenen van de huurovereenkomst geeft u automatisch uw akkoord voor het automatisch incasso.

Deze wordt door ons aangemaakt en wordt omstreeks de 5de van de maand aangeboden. De eerste incasse volgt na levering van de laptop. U hoeft hier niets voor te doen.

De automatische incasso is mislukt. Wordt deze opnieuw aangeboden?

Als de automatische incasso niet gelukt is, wordt deze niet opnieuw aangeboden. We vragen u in dat geval het bedrag handmatig over te maken naar het volgende rekeningnummer: NL28KRED0633025062

Gebruik als referentie het nummer van je huurovereenkomst. 

 

Waar kan ik een kopie van mijn factuur of huurcontract opvragen?

Deze kunt u opvragen via info@signpost.eu

Ik heb de huurovereenkomst beëindigd. Krijg ik mijn betaalde huurkosten terug?

Wanneer u de laptop inlevert, wordt de borg verrekend met de verbrekingsvergoeding en mogelijke schade. Eerder betaalde huurkosten worden niet teruggestort, ook niet wanneer u de laptop niet gebruikt heeft.

We raden het aan om een bewijs van inleveren met datum te vragen wanneer u de laptop inlevert.

Mijn kind heeft de school verlaten en toch worden nog huurkosten van mijn rekening afgeschreven. Hoe kan dit?

De huurovereenkomst blijft actief zolang de laptop niet is ingeleverd en administratief is verwerkt.

Stuur een e-mail naar info@signpost.eu en dan helpen wij u verder. Indien mogelijk, voeg dan het bewijs van het inleveren van de laptop toe aan de e-mail.

Is het mogelijk om de factuur op naam van mijn bedrijf te zetten?

Het is helaas niet mogelijk om een factuur op naam van een bedrijf te maken voor een laptop, dat door een leerling wordt gebruikt voor school. 

Wij leveren alleen aan leerlingen, studenten en scholen, niet aan bedrijven, zzp’ers of andere zakelijke klanten.

Leveren

Wat als ik niet thuis ben tijdens de bezorging van mijn bestelling?

Geen probleem! Via de Track & Trace-link die je de avond van tevoren per e-mail ontvangt, kun je eenvoudig een ander bezorgmoment kiezen.

Waar wordt mijn laptop geleverd?

Als u een laptop heeft besteld, wordt deze geleverd op de locatie die de school heeft gekozen. Dit staat in de bevestigingsmail van uw bestelling. In sommige gevallen worden de laptops gezamenlijk op school uitgedeeld, in andere gevallen kunt u kiezen voor levering op een huisadres.

De exacte leverwijze hangt dus af van de afspraken die met de school zijn gemaakt.

Hoe lang duurt het bezorgen van mijn laptop?

Zodra de bestelling compleet is, gaan we direct voor u aan de slag. We maken de laptop gebruiksklaar, plaatsen deze in een beschermhoes en installeren de juiste software.

Daarna wordt de laptop verzonden naar school of naar uw huisadres, afhankelijk van wat de school heeft afgesproken. 

Thuislevering
De laptop wordt omstreeks augustus bij u thuis geleverd. Zodra de laptop verzonden is ontvangt u een Track & Trace-code met het exacte bezorgmoment.

Let op: plaatst u een bestelling voor het volgende schooljaar? Dan wordt de laptop uitgeleverd op het moment dat met de school is afgesproken.

Mijn kind heeft nog geen laptop ontvangen. Hoe komt dit?

U kunt de meest recente status van de levering altijd bekijken via MySignpost. Daar vindt u de actuele informatie over de verzending en levering van de laptop.

Ik heb na 31 juli 2025 besteld. Binnen welke termijn wordt mijn laptop geleverd?

De laptop wordt uiterlijk binnen 2 weken na de eerste uitleveringsronde op school geleverd.

Retour en annuleren

Mijn kind verlaat de school. Wat zijn onze opties met de gehuurde laptop?

Laat het ons weten zodra uw kind de school verlaat. Ga hiervoor naar uw persoonlijke account op My.Signpost.nl. U kunt inloggen met het e-mailadres waarmee u de bestelling heeft geplaatst.

U heeft vervolgens drie opties:

Optie 1: De laptop houden en het huurcontract afbetalen
U kiest ervoor om de laptop te behouden.
In dat geval betaalt u het resterende bedrag van de huurovereenkomst in één keer. U hoeft dan géén verbrekingsvergoeding te betalen en blijft gebruikmaken van onze service.

Als tegemoetkoming geven we de betaalde borg vrij. We verrekenen de borg met het openstaande bedrag, zodat u alleen het verschil nog hoeft te betalen.

Optie 2: Het huurcontract beëindigen en de laptop teruggeven

U kiest ervoor om de laptop niet te houden.

In dat geval levert u de laptop in op de school die op het contract staat. Laat het retourformulier invullen en ondertekenen door de school en upload het vervolgens in uw account My.Signpost.nl. Zodra wij het formulier ontvangen en verwerkt hebben, beëindigen wij het huurcontract.

Let op: zolang het contract niet officieel is stopgezet, blijft de huur doorlopen en wordt er huur in rekening gebracht voor elke begonnen maand.

Na ontvangst komt een medewerker van Signpost de laptop ophalen en controleren op schade. Is er schade, dan brengen we €39.- per schadegeval in rekening. Indien mogelijk wordt dit bedrag verrekend met de betaalde borg. Als de laptop in goede staat is, of er blijft borg over, gebruiken we dit (gedeeltelijk) voor het afhandelen van de verbrekingsvergoeding.

Optie 3: Het contract laten doorlopen
U kunt er ook voor kiezen om het contract ongewijzigd te laten doorlopen, zoals afgesproken in de oorspronkelijke overeenkomst.

Krijg ik mijn betaalde huurkosten terug nu ik de huurovereenkomst beëindig?

Wanneer u de laptop inlevert, wordt de borg verrekend met de verbrekingsvergoeding en mogelijke schade. Eerder betaalde huurkosten worden niet teruggestort, ook niet wanneer u de laptop niet gebruikt heeft.

Ik wil mijn huur bestelling annuleren. Hoe werkt dat?

Er zijn verschillende opties mogelijk:

Optie 1: U heeft het contract wel getekend, maar de laptop nog niet ontvangen

U heeft het recht om de overeenkomst binnen 14 kalenderdagen na ondertekening, zonder opgave van reden te herroepen. Stuur hiervoor een e-mail naar finance@signpost.eu.

Afhankelijk van de status van uw bestelling, kunnen we de bestelling kosteloos annuleren.

Optie 2: U heeft de laptop al ontvangen
U kunt het contract verbreken en u betaal de verbrekingsvergoeding. U dient het toestel dan ongebruikt, in originele verpakking en op eigen kosten naar ons terug te sturen.

Ik wil mijn aankoop annuleren. Hoe werkt dat?

Als de laptop nog niet is geleverd, kunt u deze nog annuleren. 

Ga hiervoor naar uw persoonlijke account op My.Signpost.nl. U kunt inloggen met het e-mailadres waarmee u de bestelling heeft geplaatst.

Reparatie en service

Mijn laptop is kapot en moet gerepareerd worden. Wat moet ik doen?

Maak een serviceticket aan via deze link. Geef een zo volledig mogelijke omschrijving van het probleem.

Tip: voeg foto's of een korte video toe van het defect. Dat helpt onze technici om sneller en beter een diagnose te stellen.

Hoeveel kost een reparatie van mijn laptop?

Dat hangt af van de situatie. Er zijn drie mogelijkheden:

1. Binnen de garantie
De reparatie is gratis. U betaalt niets.

2. Buiten de garantie, maar binnen het afgesproken bedrag
De reparatie wordt uitgevoerd voor het vaste bedrag zoals afgesproken in uw huurcontract.

3. Buiten de garantie én buiten het vaste tarief
De volledige kosten van de reparatie worden aan u doorberekend.

Kan ik de garantie van mijn laptop verlengen?

Dit kan als u al een garantietermijn hebt en tot een maximale termijn van 5 jaar in totaal. U kunt het aanvragen via deze link

Wat valt er onder de garantie?

Onze garantievoorwaarden kunt u raadplegen via deze pagina.

Wat moet ik doen als ik mijn gehuurde laptop ben verloren?

Het is natuurlijk heel vervelend als uw gehuurde laptop gestolen of verloren is. We helpen u graag zo goed mogelijk verder.

Wat kunt u doen?
1. Doe altijd aangifte bij de politie.
2. Stuur het proces-verbaal van de aangifte naar ons toe via deze link.

Is de laptop gestolen door braak of onder bedreiging, maar niet op school? Dan ontvangt u een vergelijkbare laptop tegen een vaste herstelprijs.

Is de laptop verloren of gestolen zonder braak of bedreiging?
Dan moet u als huurder een vergoeding betalen van 80% van de resterende huurprijs. U krijgt wel een vergelijkbaar vervangtoestel.

De looptijd en de voorwaarden van de huurovereenkomst blijven ongewijzigd.

Wat moet ik doen als ik mijn gekochte laptop kwijt ben?

Onze verzekering dekt alleen schade en diefstal onder braak of bedreiging, én dit moet buiten de school plaatsvinden. Verlies van de laptop valt helaas niet onder de verzekering.

Mijn gegevens

Hoe geef ik wijzigingen door in mijn persoonsgegevens?

Bent u verhuisd, heeft u een ander rekeningnummer of verlaat uw kind de school? Geef dan zo snel mogelijk deze wijzigingen door aan Signpost. De school zal dit niet doen. 

Stuur een e-mail naar finance@signpost.eu en wij verwerken het in uw gegevens.

 

 

 

Keuze 
De juiste keuze maken
 

 

 

 

Adoptie
Het juiste kennisniveau borgen
 

Staat uw vraag er niet tussen of is uw vraag niet voldoende beantwoord?

Neem dan contact met ons op via info@signpost.nl en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op. 

 

 

Creëer een oplossing op maat

Onze diensten zijn modulair en kunnen naar wens gecombineerd worden. Samen creëren we de beste oplossing voor uw onderwijstelling. ​

​Ons enthousiaste team gaat graag met u in gesprek om uw wensen en behoeften om te zetten in de beste oplossing.

De ICT-partner voor het onderwijs

Jouw partner voor duurzame en betrouwbare onderwijstechnologie. Samen maken we het onderwijs digitaal, toegankelijk en betaalbaar. Onderwijs is onze specialiteit.​

Hardware

Wij zijn specialist in het leveren en onderhouden van laptops en werkplekken op scholen.

Digitaal onderwijs biedt tal van voordelen en zorgt ervoor dat jongeren in de toekomst goed kunnen functioneren in de maatschappij. Dit wordt voor een groot gedeelte mede mogelijk gemaakt door het gebruik van IT-middelen binnen het onderwijs.

Wij hebben meer dan een miljoen HP-, Lenovo- en ASUS-apparaten ingezet in onderwijsinstellingen in heel Europa en Verenigd Koninkrijk. Gecombineerd met onze dienstverlening en deskundige technici in lokale servicecentra of bij u op locatie, zorgen wij voor een passende oplossing voor uw onderwijsinstelling.

Tags
Windows laptops & Chromebooks – On-Site service - Audiovisuele middelen – BYOD​​
Techniekers van Academic Hardware die laptops aan het herstellen zijn

Software

Wij zijn de wereldleider op het gebied van licentieverlening en de implementatie hiervan voor het onderwijs.

We ontzorgen personeel, docenten, onderzoekers en studenten door 100% van de digitale tools van een instelling aan te bieden via één zelfbedieningsplatform.

Ons platform automatiseert de licentiedistributie (1500+ titels) en biedt een reeks implementatiemethoden voor elke gebruiker op elk apparaat. Daarnaast bewaken we de juiste balans tussen cloud en lokale installatie; en tussen kostenbeheer, privacy en gebruikerservaring.

 

Tags
Single sign-on – Implementatie en licentiëring - Gegevensbescherming en cyberveiligheid - Kostenbeheer​
Sfeerbeeld Academic Software

Opleidingen

Het begeleiden van scholen en leraren met de integratie van ICT in het dagelijkse onderwijs is ons specialisme.

Samen stippelen we de digitale journey uit voor uw onderwijsinstelling en met behulp van ICT bootcamps en trainingen, helpen we leerkrachten het maximale potentieel te benutten van digitale leermiddelen in het onderwijs.

Tags
CPD – Certificeringstrajecten – Op maat van jouw onderwijsinstelling – Digi-journeys – ICT bootcamps – Pedagogische studiedagen​
Leerkrachten die een opleiding volgen van Fourcast

Abonneer je op onze nieuwsbrief

Sluit je aan bij meer dan 30.000 onderwijsprofessionals en ontvang onze nieuwsbrief met:

  • Het laatste Signpost-nieuws
  • Inspirerende succesverhalen
  • Partnerupdates
  • Opleidingen en webinars
  • EdTech-evenementen
  • Leuke weetjes

Onze partners

Wij onderhouden sterke, duurzame relaties met toonaangevende ICT-partners wereldwijd.

Universiteit-Leiden

“Een software distributie platform is voor veel universiteiten en hogescholen een aanrader, omdat je grip hebt op je software en op je data en wat er gebeurt met privacy en security. ”

LinkedIn posts SP & ACSW
Esther Van Landeghem

Business Consultant, ULeiden

Logo Don Bosco Halle dbh-logo_K_Logo-Zw-W

"Samen met ons laptopproject vormt Academic Software een échte toegevoegde waarde. Dit geldt niet alleen voor ons als ICT-coördinatie, maar ook vooral voor onze leerlingen, die nu veel softwaretitels gewoon zélf kunnen ontdekken."

ICT-coördinator Don Bosco
Wim Bourguignon

ICT-coördinator

logo sint_angela

"Voor de uitrol van ons laptopproject zijn we te rade gegaan bij Signpost. De samenwerking verliep zeer vlot. Prijs-kwaliteit boden zij voor ons de beste oplossing en ook van de nazorg zijn we zeer tevreden. Dat neemt een stuk stress weg."

ICT-coördinator Sint-Angela Tildonk
Liesbeth Maes

ICT-coördinator

Logo Vti Brugge VTI-logo-COLOR

"Zowel leerkrachten als administratief personeel maken gebruik van een draadloos netwerk en daarvoor hadden wij nood aan een krachtige en stabiele internetverbinding.  Alle leerlingen en collega's zijn vol lof over de snelle verbindingen met het internet."

ICT-coördinator VTI Brugge
Stefan Tytgat

ICT-coördinator

Schermafbeelding 2024-08-20 194426

"Het rendement op lange termijn is volgens mij zeker de investering waard. Een groot voordeel van de ICT-bootcamps van Fourcast is dat leraren zelf veel inspraak hadden. Zowel de noden van de school worden in kaart gebracht en leraren mogen ook leervragen stellen."

Directrice De Dobbelsteen
Chrissy Cuvelier

Directrice

Logo Thomas-More-logo_oranje_WEB

"Aan het begin van het schooljaar krijgen studenten een korte briefing over het Academic Software platform, waarna het snel duidelijk is waar ze Adobe Express kunnen vinden. Nadien kunnen ze er vlot en zelfstandig mee aan de slag, want alles wijst eigenlijk zichzelf uit."

Docent IT Thomas More
Bart Van Eemeren

Docent IT

images

"We werken al enkele jaren samen met Signpost om onze ICT-systemen te ondersteunen. Ze vertrokken vanuit de noden van de school en kwamen met een aantal opties die het beste aansloten."

Senior Adviseur Onderwijs, IT & Organisatie van het Vechtdal college
Lars Knol

Senior Adviseur Onderwijs, IT & Organisatie

Logo CEU_COLOR

"Academic Software is onze belangrijkste partner, die ons helpt om oplossingen en diensten op een efficiënte manier te integreren."

CIO van CEU
Antonio Jiménez

CIO

Logo CBS 1586440747_logo_cbs_schwarz_highres_rgb

"Dankzij Academic Software hebben onze studenten nu eenvoudig toegang op maat tot digitale tools en software."

Head of IT CBS
Sebastian Trott

Head of IT

Ben jij het talent dat wij zoeken?

Bij Signpost staan we voor goed digitaal onderwijs voor iedereen!

Krijg jij energie van het meebouwen aan de toekomst van het onderwijs? Neem contact met ons op en ontdek hoe jij deel kan uitmaken van ons team.